Open Social haalt 1,25 miljoen euro op van Peak Capital en Nimbus Ventures
Open Social is een B2B SaaS platform voor het bouwen van online communities. Met deze investering breidt het bedrijf haar team uit met nieuwe toptalenten en kan het nieuwe functionaliteiten en integraties voor klanten ontwikkelen.
Open Social gaat met de verkregen investering van 1,25 miljoen euro haar dienstverlening als open source SaaS-bedrijf verder aanvullen om zo een dominante speler in de sector worden. ‘’In 2020 heeft er tijdens de Covid-19 crisis in een tijdsbestek van twee maanden een technologische ontwikkeling plaatsgevonden waarvoor je normaal twee jaar nodig heb’’, vertelt Taco Potze, oprichter en CEO van Open Social.
Peak Capital en Open Social hebben een nauwe relatie opgebouwd die is begonnen op een TNW Conference. "Met de community oplossing voor NGO's heeft Open Social een goede product/market-fit. Met hun open source technologie en modulaire strategie kunnen zij het platform aanpassen aan de specifieke eisen van hun klanten binnen verschillende sectoren", stelt Johan van Mil, Managing Partner bij Peak Capital. Auke van den Hout – Managing Partner van Nimbus Ventures – benadrukt dit: "Het potentieel van Open Social wordt versterkt door het vermogen om een internationaal klantenbestand binnen Europa en de VS te bedienen.’’
Matthijs Ingen-Housz en Quirijn van Veen van INGEN HOUSZ adviseerden zowel Peak Capital als Nimbus Ventures bij deze transactie. Ingen-Housz vertelt verder: ‘’INGEN HOUSZ trad bij deze investeringsronde op voor investeerders Peak Capital en Nimbus Ventures. De investeringsronde verliep soepel en laat zien dat VC’s ook in tijden van corona blijven investeren in veelbelovende jonge bedrijven.’’