Newion leidt investeringsronde van €2,5 miljoen in Mediatool
Het Zweedse bedrijf Mediatool ondersteunt marketingprofessionals van brands en bureaus bij het plannen, uitvoeren, analyseren en leren. Het bedrijf werd in 2014 opgericht door Alexander Högman (CEO), Magnus Ohlin, Joakim Landberg en Ludwig Magnusson.
Het doel van de nieuwe investering is om Mediatool verder te ontwikkelen als een marktleider, door de manier waarop marketeers werken en hun marketingbudgetten besteden te veranderen. Met Mediatool kunnen klanten zoals Klarna en Estée Lauder datagestuurde beslissingen nemen op basis van een uitgebreid overzicht van alle marketingactiviteiten.
Newion, gevestigd in Amsterdam, richt zich op Europese business-to-business software startups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Op dit moment telt Newion 21 investeringen met een totaal beheerd vermogen van €150 miljoen.
Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass, TaxModel, Deliverect, APICBAS en ValueBlue, en heeft onder andere Oxxio, Mirror42, Q-go en 24iMedia geexit.