Newion leidt investeringsronde in marketingsoftware
Op de foto: Mathijs de Wit, Partner Newion
Objective Platform, de Europese scale-up die marketing measurement- en optimalisatiesoftware levert, heeft een financiering van twee miljoen euro ontvangen in een investeringsronde onder leiding van Newion, early stage investor in B2B-softwarebedrijven. Robbert Visser (voormalig CFO Dept) en huidige investeerder The Hatch Firm, namen ook deel aan deze ronde.
Objective Platform werd in 2014 opgericht door Willem van der Weide en André Merkus met als doel bedrijven te helpen controle te krijgen over hun media-investeringen. Het SaaS-platform zorgt voor transparantie in complexe omnichannel-medialandschappen. Door alle relevante databronnen aan één bron van waarheid te koppelen, kan het alle digitale en traditionele mediakanalen opnemen in marketing measurement modellen. Dit levert strategische en tactische inzichten op die marketeers gebruiken om campagnes voor verschillende kanalen te plannen en te optimaliseren. Bedrijven als Deutsche Telekom Group, Coolblue en Vattenfal werken met Objective Platform om de impact en efficiëntie van marketinginspanningen met een optimale mediamix te maximaliseren.
Rudy de Back, CEO Objective Platform en gevestigd in Londen: “We hebben onlangs kantoren geopend in Singapore en Londen, dus deze investering komt op een belangrijk moment. Het is fantastisch om bij het versterken van onze positie – en die van onze klanten – in Europa en Azië de steun te hebben van drie vooraanstaande investeerders. De financiering zal worden gebruikt om ons geweldige team en platform verder uit te breiden.”
Mathijs de Wit, Partner bij Newion: “We zijn trots op de samenwerking met Objective Platform omdat we zien dat ze toonaangevend aan het worden zijn op het gebied van software voor marketing measurement en optimalisatie. Marketing wordt in toenemende mate beïnvloed door modellen en statistische mogelijkheden. Dit verklaart waarom bedrijven over de hele wereld contact opnemen met Objective Platform om hun media-investeringen te optimaliseren.”