New York Times wereldnieuws met aankoop game

De New York Times heeft de wereld verbaasd met de aankoop van het woordspelletje Wordle. De Amerikaanse krant heeft de maker Josh Wardle naar verluidt een miljoen dollar betaald.

Vanwege de onorthodoxe deal was de transactie eventjes wereldnieuws. Wordle is vorig jaar oktober ontwikkeld omdat uitvinder Wardle iets wilde geven aan zijn levenspartner. Een app van de game is er nog niet.

De game lijkt op het woordspel Lingo, bekend van het gelijknamige tv-programma. Gebruikers kunnen elke dag maximaal een woord raden. De software geeft bij elke poging aan welke letters goed staan en welke letters wel in het woord zitten maar niet op de juiste plaats.

De New York Times heeft niet aangegeven wat het doel is van de deal. Voorlopig is de game gratis te spelen. Insiders vermoeden dat de krant potentiële abonnees wil lokken. 

Wordle bestaat sinds oktober vorig jaar. Het is alleen een website en de versie van Ward is niet als app beschikbaar.

Gerelateerde artikelen