New Skool Media neemt Elsevier over
Voor Elsevier en BeleggersBelangen is een nieuwe BV opgericht: ONE (Opinie, Nieuws en Economie). New Skool Media heeft 67 procent in deze uitgeverij. Reed Business Nederland houdt een minderheidsbelang van 33 procent in de nieuwe constructie.
Onder de uitgeverij vallen ook gerelateerde uitgaven, activiteiten en websites, zoals Elsevier Weekblad Boeken, Elsevier Weekblad Events en de website Beurs.nl. Over het overnamebedrag doet New Skool Media geen mededelingen.
Het opinieweekblad mag de naam ‘Elsevier’ nog minstens 4 jaar behouden, licht een woordvoerder toe. Gedurende deze periode wordt een nieuwe naam bedacht voor het blad, omdat Reed Business de naam ‘Elsevier’ wil gebruiken voor wetenschappelijke uitgaven.
New Skool Media werd in 2014 opgericht, na de overname van negentien titels van mediaconcern Sanoma. Het ging om titels als Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, Truckstar, Roots, delicious, Vorsten, KIJK, Fiets en Zeilen. Inmiddels bestaat de portfolio uit 23 titels.
De uitgeverij zegt dat de overname past in haar streven ‘een sterk consumentenportfolio’ op te bouwen rond diverse mediumtypen. ‘Met deze aankoop ontstaat een sterk mediahuis met 26 consumententitels, 250 werknemers en een gecombineerde omzet van 65 miljoen euro.’
(ANP)