My Jewellery in zee met Freshstream Investment

De Nederlandse sieradenketen wil nog sneller groeien in Europa.

Freshstream Investment Partners LLP  neemt een belang in My Jewellery, het snel groeiende Nederlandse sieraden- en lifestylemerk. Freshstream gaat samenwerken met CEO en oprichter Sharon Hilgers en CFO/CTO Vilmar Bliekendaal om de internationale groei van My Jewellery te versnellen. My Jewellery wil de vleugels verder uitslaan in Duitsland, Frankrijk en andere Europese landen en tegelijkertijd de positie in de Benelux versterken. 

Het bedrijf is veertien jaar geleden opgezet als keten voor betaalbare sieraden. Het is nu marktleider in haar segment in de Benelux met meer dan veertig winkels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. De jaaromzet van het bedrijf lag in 2023 op 81 miljoen euro.

Eind vorig jaar nam het bedrijf ABN AMRO in de arm om op zoek te gaan naar financiering. Een verkoop van een deel of een meerderheidsbelang behoort tot de mogelijkheden, zo bevestigde oprichtster Sharon Hijgers in het FD, waarbij ze benadrukte aan het roer van het bedrijf te blijven staan. 

De investering in My Jewellery past bij de strategie van Freshstream om te partneren met succesvolle ondernemers en families. Hilgers en Bliekendaal blijven de zaak leiden. Het bestuur wordt versterkt met niet-uitvoerend bestuurders.

My Jewellery is de negende investering in Freshstreams eerste onafhankelijke fonds, waarvoor het in 2023 762 miljoen euro ophaalde bij investeerders. Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.

Related articles