Moeder van Telegraaf koopt mediamerk Euractiv

Uitgever Christophe Leclercq maakte van Euractiv een Europees bedrijf.

Mediahuis, de Belgische uitgever van onder andere de Telegraaf, heeft het internationale online mediamerk Euractiv overgenomen. Euractiv publiceert in dertien talen en heeft kantoren in Brussel, Parijs en Berlijn. 

Hiermee begeeft Mediahuis zich verder op het internationale toneel. Het bedrijf is ook sterk in Nederland, waar het meer dan twintig mediamerken bezit, van regionale dagbladen tot Dumpert en Privé. Daarnaast is Mediahuis actief in Ierland, Luxemburg en Duitsland.

Euractiv is het eerste mediamerk dat heel Europa bestreikt. De website is 24 jaar geleden opgericht door de Franse uitgever Christophe Leclercq. De berichtgeving richt zich op het beleid van de Europese Unie en geldt als een van de meest invloedrijke nieuwsbronnen van de Europese journalistiek. Alleen Financial Times en Politico worden vaker geciteerd.

Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.
 

Gerelateerde artikelen