MerkGoed neemt Koeka over

Babylifestylemerk na 25 jaar overgedragen.

De Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed neemt Koeka over, een aanbieder van duurzame baby- en lifestyle producten. het bedrijf werd in 1998 opgericht door Margareth de Haas.

Koeka is gevestigd in Bussum en bestaat inmiddels uit een team van 18 enthousiaste mensen. In Nederland heeft Koeka al een zeer sterke marktpositie weten te bemachtigen met haar unieke merk en producten. In de omringende landen is nog veel potentie voor verdere groei, met name Duitsland is een belangrijk punt op de agenda voor 2023. Inmiddels heeft Koeka meer dan 500 fysieke verkooppunten in Europa. Daarnaast is de omzet uit e-commerce de afgelopen jaren sterk gestegen.

Nederlands MerkGoed richt zich op versnelde groei van kansrijke merken. Het bedrijf heeft reeds merken als Stoov, Nomad, Mistral, BenBits en PassaSports (oa TennisDirect) in haar portfolio. Koeka komt hier nu bij. 

De nieuwe algemeen directeur Lobke Apeldoorn krijgt de dagelijkse leiding over het bedrijf. Hij brengt decennia relevante ervaring bij o.a. Bugaboo, Joolz en Dorel mee en moet nu Koeka in een volgende groeifase leiden. Margareth de Haas blijft als minderheidsaandeelhouder aan, haar zoon Nick blijft werkzaam voor Koeka. 
 

Gerelateerde artikelen