Mediahuis stapt in PropTech-bedrijf Smooved

Mediahuis investeert in bedrijf dat makelaars commercieel ondersteunt.

Mediagroep Mediahuis investeert in het Belgische Smooved, een PropTech scale-up die software aanbiedt waarmee vastgoedmakelaars hun klanttevredenheid kunnen verhogen. De groei-investering van Mediahuis moet de activiteiten van Smooved in de Belgische markt verder uitbreiden en de voorbereiding op internationalisering van het bedrijf ondersteunen. 
 
Smooved stelt vastgoedmakelaars in staat om meerwaardediensten aan te bieden aan hun klanten, zoals de optimalisatie van energie- en telecomcontracten. Daarnaast helpt Smooved makelaars om authentieke klantenreviews te verzamelen en te delen op verschillende online platforms. Die reviews spelen een centrale rol op HouseMatch, een platform dat Smooved afgelopen zomer lanceerde als de ‘TripAdvisor voor vastgoedmakelaars’. Met behulp van artificiële intelligentie krijgen vastgoedeigenaren de beste makelaars match gebaseerd op hun pand en persoonlijke verwachtingen.

Met de investering in Smooved zet Mediahuis een verdere stap in de PropTech-markt. 

Sinds haar oprichting in 2013 heeft Mediahuis een sterk gediversifieerd portfolio van nieuwsmedia en marktplaatsen opgebouwd. Om het ontwikkelingspotentieel van de groep verder te verbreden, investeert Mediahuis Ventures, het durfkapitaalbedrijf van de groep, in start- en scale-ups die innovatieve technologieën ontwikkelen in de MediaTech-, EdTech- en PropTech-markt.

Gerelateerde artikelen