Medewerkers nemen PR-bureaus Whizpr en Deepr over
De pr-bureaus Whizpr en Deepr worden overgenomen door de medewerkers. Die kopen de beide firma’s van vertrekkend eigenaar Annerieke Kamphuis, die vertrekt als directeur. Ze draagt haar aandelen en de dagelijkse leiding over aan Winnie Silvertand en Paul Maris, die al jaren account directors zijn bij de bureaus. Whizpr en Deepr zijn gespecialiseerd in technologie en bedient klanten als Dell, Sony en Visma.
In een interview met Adformatie vertelt Annerieke Kamphuis dat ze de laatste jaren al veel minder is gaan werken om meer tijd te hebben voor haar familie en haar stichting voor kinderen van minimagezinnen. “Uiteindelijk heeft dat ertoe geleid dat mijn rol binnen de bureaus steeds kleiner werd en er een zelfsturend senior team ontstond onder leiding van Winnie en Paul. Voor het team zijn zij vertrouwde gezichten en voor onze klanten de vaste ervaren adviseurs. Door dit grote draagvlak en ons onderlinge vertrouwen, kon ik Whizpr en Deepr binnen een zeer korte tijd met een gerust hart volledig aan hen overdragen.”
Volgens Silvertand en Maris gaan klanten weinig merken van de overname. “Ons ervaren team van PR- & content-experts blijft de kennis van het vakgebied en de industrie waarin we werken verder ontwikkelen om zo onze klanten optimaal te kunnen helpen. Onze ervaring ligt in de technologie en daar blijven we ons op richten.”
Desgevraagd vertellen de nieuwe eigenaren wel ruimte te zien in de markt van tech- en lifestyle pr. “Zeker gelet op de aanvragen die regelmatig voorbij komen van bedrijven die op zoek zijn naar een bureau dat zich echt heeft gespecialiseerd in deze sectoren. De afgelopen jaren waren Whizpr en Deepr zeer stabiel qua grootte en portfolio. Dit was een bewuste keuze. Wij hebben geen ambitie om een heel groot bureau te worden, maar willen die vraag vanuit de markt wel omzetten naar organische groei. De markt waarin we opereren verandert snel en wij veranderen mee waar nodig.”
Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt.