Kinderwagenmerk Bugaboo in Amerikaanse handen

Het Nederlandse kinderwagenmerk Bugaboo is verkocht. De Amerikaanse investeerder Bain Capital is de nieuwe eigenaar van de onderneming.

Eind oktober vorig jaar werd Bugaboo in de etalage gezet door zijn twee aandeelhouders naar verluidt voor 200 miljoen euro. Een verkoop van de onderneming was volgens hen het beste voor alle betrokkenen. Eerder hadden zij nog een hoogoplopende ruzie over de koers van het bedrijf.

Bugaboo is vooral bekend van zijn kinderwagens, maar maakt tegenwoordig ook luxe rolkoffers. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd en daarmee naar eigen zeggen de basis gelegd voor een nieuwe fase van versnelde groei.

Onder de nieuwe eigenaar blijft de huidige directie aan het hoofd staan bij Bugaboo. Hetzelfde geldt voor Max Barenbrug in zijn rol als designbaas. Bij Bugaboo werken ruim 1300 mensen in meer dan vijftig landen over de hele wereld.

Bij deze deal werd Bain Capital ondersteund door de ABN Amro met M&A Advisory onder leiding van Dennis van Zijl. De Brauw was verantwoordelijk voor de Legal Advisory onder leiding van Arne Grimme. Daarnaast was PwC verantwoordelijk voor de transaction services. 

Bugaboo werd ondersteund door de Rabobank met M&A Advisory onder leiding van Willem Boezen. Stibbe was verantwoordelijk voor de Legal Advisory onder leiding van Fons Leijten (sr.). Voor PR Consultancy schakelde Bugaboo Hill+Knowlton Strategies in onder leiding van Frans van der Grint

 

Gerelateerde artikelen