Kapitaalinjectie voor startup Stippl
Hiermee staat de startup in de startblokken voor wereldwijde expansie met het streven om dit jaar minimaal 100.000 gebruikers aan het platform te binden.
Met Stippl bieden de ondernemers reizigers een platform en bijbehorende app waarmee zij met het grootste gemak een overzichtelijk reisplan samenstellen, organiseren en wijzigen, inclusief alle aspecten die daarbij komen kijken. Alleen of samen met het reisgezelschap kunnen gebruikers allereerst data en bijbehorende bestemmingen inplannen in de ‘drag & drop’ planner.
Wanneer de reis is uitgestippeld kunnen zij hier passend verblijf voor boeken via hun favoriete boeking websites, evenals de benodigde reizen en transport via bijvoorbeeld openbaar vervoer aanbieders en luchtvaartmaatschappijen. Alles kan hierbij op het platform, zonder de app of het platform te hoeven verlaten. Deze tool moet ervoor gaan zorgen dat Stippl op de lange termijn haar grootste concurrent, Excel, gaat vervangen als meest gebruikte reisplanner.
Stippl gaat verder
Het stopt echter niet bij het plannen van de reis zelf. Ook kunnen gebruikers hier terecht voor reisinspiratie zoals activiteiten, hotspots en horecagelegenheden op hun bestemmingen, inclusief de aanraders en gemaakte reizen van andere Stippl reizigers, travel influencers en uit blogs. Alles kan vooraf en on the spot worden toegevoegd aan de reis of op de bucketlist worden gezet en individueel worden gecategoriseerd per type, land en locatie.
In één jaar naar x10 gebruikers
Sinds de soft launch van het Stippl platform in januari 2022 heeft het op organische wijze al meer dan 10.000 wereldwijde gebruikers aan zich gebonden. Onlangs haalde de startup 400.000 euro aan financiering op bij venture capital firms en angel investors met ervaring in de reis- en tech branche, waaronder Volve Capital, Graduate Entrepreneur, Rogier Fischer, Ruud Visser, Eddie Lubbers, Ruben Jansen en de oprichter van Clickpatrol.com.
De opgehaalde financiering zal de verdere groei van het platform ondersteunen en daarnaast worden ingezet om nieuwe partnerships op te zetten en nieuwe features te ontwikkelen. Dit, in combinatie met de recente lancering van de app, moet ervoor zorgen dat aan het eind van dit jaar meer dan 100.000 reizigers gebruik maken van Stippl.
Stippl is gratis beschikbaar als travel platform via de website en als app te downloaden in de App Store voor IOS en Play Store voor Android, waarbij beide automatisch gesynchroniseerd worden.