Kampeerbedrijven zoeken elkaar steeds vaker op

De spelers zoeken elkaar op om sterker te staan in de markt.

De outdoorwinkel Obelink uit Winterswijk neemt branchegenoot De Wit uit Schijndel over. Obelink is een van de grootste campingwinkels in Europa, met een vloeroppervlak van ruim 72.000 vierkante meter. Er zijn webshops in België, Duitsland en Frankrijk. De omzet wordt geschat op 165 miljoen euro.

De Wit is kleiner. Beide bedrijven zijn familiebedrijven. Vakmedia in de kampeerwereld signaleren een trend waarbij spelers de krachten bundelen om sterker te staan in de veranderde wereld.

Onlangs vond er ook een fusie plaats tussen het Nederlandse Campolife en het Belgische Dicar, beide actief in caravans en campers. Campolife is toegetreden tot de Dicargroep, dat een omzet van 13 miljoen genereert.

In Zeeland is de Camping Bonte Hoeve in Sint Kruis overgenomen door RCP Investments.

Related articles