Influencer agency IMA gaat samen met MediaMonks

Fusie met als doel influencer markt verder te internationaliseren.

Investeringsfonds Karmijn Kapitaal en MediaMonks hebben overeenstemming bereikt over het samengaan van MediaMonks en het Amsterdamse IMA. Karmijn verkoopt daarbij haar belang in het bedrijf. IMA is het grootste influencer marketing agency in Europa met toonaangevende projecten voor internationale merken zoals Pernod Ricard, Under Armour, Beiersdorf en Booking.com. 
IMA is opgericht in 2010 door Emilie Tabor en Maddie Raedts. Anneke Schogt is sinds 2016 CEO. Emilie en Maddie hebben influencer marketing als pioniers op de kaart gezet en worden wereldwijd gezien als thought leaders op het gebied van influencer marketing. Door het samengaan met MediaMonks kan de internationalisatie nog meer kracht worden bijgezet. Emilie Tabor, oprichter van IMA: “De influencer markt is pas net volwassen aan het worden en we kunnen niet wachten om het netwerk, talent en de nieuwe contentmogelijkheden van de hele S4-groep te gaan benutten”. 
Karmijn Kapitaal financierde in augustus 2017 de management buy-out door oprichters Emilie Tabor en Maddie Raedts en CEO Anneke Schogt en verkreeg daarbij een meerderheidsbelang. De geplande internationalisatie is onder andere vormgegeven door de succesvolle opening van een kantoor in New York. Karmijn partner Hadewych Cels: “Wij hebben de afgelopen twee jaar met veel plezier met IMA gewerkt en zijn trots op de ontwikkeling die het bedrijf heeft doorgemaakt. We zijn er van overtuigd dat IMA als onderdeel van MediaMonks verder zal floreren.” 
Met de verkoop heeft Karmijn Fund II haar eerste exit gerealiseerd. Karmijn Kapitaal is een investeringsfonds, opgericht door drie vrouwen, met een specifieke focus. Karmijn verstrekt groeikapitaal aan en financiert buy outs van Nederlandse MKB ondernemingen, die door een gebalanceerd team van mannen en vrouwen worden geleid. Karmijns investeringsstrategie is daarmee uniek in Europa. 
IMA helpt internationale merken om de juiste doelgroep te activeren via op maat gemaakte campagnes. Het netwerk van 40.000 influencers bereikt wereldwijk miljarden consumenten. MediaMonks, onderdeel van S4Capital plc, met het hoofdkantoor in Hilversum, is een internationaal opererend creatief digitaal productiebedrijf.
 

Gerelateerde artikelen