Houthoff sloopt ‘Buruma’ uit zijn naam
De skyline van de Zuidas ziet er binnenkort een piepklein beetje anders uit. Aan het iconische hoekgebouw, de ITO-toren, zal namelijk het plakkaat van 'Houthoff Buruma' worden vervangen door een nieuw naamboord met enkel 'Houthoff'.
De naamsverandering is op maandag 30 oktober definitief ingegaan. Het briefpapier, de notitieboekjes en de balpennen met de oude naam kunnen dus de prullenbak in. "Met de naam Houthoff kiezen we voor een naam waarmee we in de markt al bekend zijn en die voor onze internationale praktijk ook een stuk makkelijker is," aldus Michiel Pannekoek, managing partner bij Houthoff, in het persbericht.
Houthoff is op 't moment bezig met een rebranding en een nieuwe strategie. Behalve voor een kortere naam is ook gekozen voor een volledig nieuwe huisstijl. Zo komt er een nieuwe website en gaat er een nieuwe recruitmentcampagne van start. Ook vieren de advocaten binnenkort een feestje tijdens een intern evenement dat wordt georganiseerd in samenwerking met het Nationale Opera en Ballet.
De advocatenclub wil zich in zijn nieuwe strategie positioneren als een kantoor dat cliënten bijstaat op kritieke momenten. De slogan luidt: 'Going Beyond'.
"De afgelopen decennia hebben we onszelf genesteld in de top van de Nederlandse advocatuur," aldus Pannekoek. "Het is nu tijd voor een volgende stap waarbij we ons duidelijk positioneren als hét kantoor dat cliënten vooruit helpt op kritieke momenten. Onze positionering is zowel een belofte aan onze cliënten en de arbeidsmarkt als een opdracht aan onszelf om voortdurend een stap verder te gaan."
Houthoff is behalve in Amsterdam ook gevestigd in Rotterdam, Brussel, Londen en New York. Er werken ongeveer 300 advocaten, notarissen en belastingadviseurs bij de maatschap. In de M&A Legal league tables staat Houthoff ieder kwartaal steevast in de top tien van advocatenkantoren die in Nederland de meeste en grootste deals begeleiden.