Houthoff Buruma adviseert Eurofiber en Doughty Hanson bij overname UNET

Advocaten van Houthoff Buruma adviseren glasvezelleverancier Eurofiber en private equity bedrijf Dougthy Hanson bij de overname van concurrent UNET. Met de deal versterkt het advocatenkantoor haar derde plaats in de league tables Legal Advisory van MenA.nl.
Houthoff Buruma-partners Jacques Kröner en Jan-Paul van der Hoek adviseren de koper Eurofiber bij de deal. Eurofiber-aandeelhouder Doughty Hanson krijgt advies van een team van partners Alexander Kaarls en Martine Bijkerk.
Advocaten van Houthoff Buruma waren in 2012 eveneens betrokken bij een deal van Eurofiber. Een team onder leiding van Van der Hoek adviseerde investeringsmaatschappij Reggeborgh bij de verkoop van Eurofiber aan het Britse Doughty Hanson.  
 
Inclusief de Eurofiber-deal staat Houthoff Buruma met twaalf deals op de derde plaats in M&A league tables Legal Advisory 2013 gesorteerd naar aantal deals. Op plaatsen één en twee staan De Brauw Blackstone Westbroek en Allen & Overy. 
 
Eurofiber vs KPN 
Alex Goldblum, de CEO van Eurofiber, ziet na de overname van UNET verdere groeimogelijkheden: “UNET is een innovatief bedrijf waarmee we in het verleden nauw hebben samengewerkt. De strategie van UNET is complementair aan die van Eurofiber. Zij hebben veel expertise opgebouwd in het management van telecommunicatienetwerken. Met de overname is er een platform voor verdere groei en uitbreiding van het netwerk van beide partijen.”
Gert van der Weide, de CEO van UNET, is ook optimistisch. “UNET is een sterke voorstander van een open network model. Beide bedrijven zijn innovatief, delen expertise en blijven investeren in hun eigen glasvezelnetwerken.”
Als de overname slaagt blijft UNET binnen Eurofiber zelfstandig opereren en bijven beide directeuren aan. Eurofiber streeft naar een jaarlijkse groei van haar glasvezelnetwerk met duizend kilometer. Met de overname krijgt Eurofiber er in een keer duizend kilometer bij. Het heeft nu een netwerk van zestienduizend kilometer. Eurofiber heeft op dit moment een marktaandeel van 20 tot 25 procent en wil dit uitbreiden naar ongeveer 30 procent. Hiermee wordt Eurofiber een geduchte concurrent van KPN.
Gerelateerde artikelen