Hospitality-tech speler Hotek overgenomen door search fund

SaloMonte Partners neemt Hotek Hospitality Group over en Duco Salomons wordt CEO.

Hotek Hospitality Group (‘Hotek’) wordt overgenomen SaloMonte Partners, het search fund van Duco Salomons.

Een search fund is een fonds waarbij een jong, ambitieus persoon op zoek gaat naar één bedrijf, dat koopt en zelf een actieve rol in het management op zich neemt om de waarde van het bedrijf te vergroten voor de lange termijn.

Dit model, populair onder MBA studenten, sluit aan bij de toenemende opvolgingsbehoefte van gepensioneerde babyboomers. In 2023 zijn wereldwijd 94 van deze fondsen opgericht

Hotek Hospitality Group, met hoofdkantoor in Etten-Leur, is een toonaangevende speler op het gebied van innovatieve toegangssystemen en hospitality-producten. Sinds 1999 bedient Hotek meer dan 10.000 klanten wereldwijd en levert het producten en services die de gastbeleving verbeteren, zoals het kenmerkende Your Mobile Key-systeem. Dit volledig cloud-gebaseerde platform stelt hotels en andere hospitality-organisaties in staat om gasten een contactloze en duurzame entree-beleving te bieden.

Per 1 november is Duco Salomons aangesteld als de nieuwe CEO van Hotek. Met zijn benoeming volgt hij oprichter Dolf Mulder op, die de onderneming in de afgelopen 25 jaar heeft uitgebouwd tot marktleider in toegangssystemen en hospitality-producten. Als adviseur blijft Mulder aan Hotek verbonden en zal hij met veel plezier en energie meewerken aan de verdere groei en internationalisering.

“Ik ben enthousiast om mijn rol als CEO bij Hotek op me te nemen en mijn passie voor ondernemen verder te ontwikkelen”, aldus de kersverse CEO Duco Salomons. “Onder leiding van Dolf heeft Hotek een sterk internationaal fundament opgebouwd met een geweldig team dat zich als familie volledig inzet om klanten de best mogelijke hospitality-ervaring te bieden. Samen met het team zullen we verder investeren in technologische oplossingen zoals onze Mobile Key. Met deze IoT oplossing bieden we gasten een unieke en veilige (AES 256 encryptie) entree-beleving zonder de noodzaak van een app-download, en creëren we voor klanten een bluetooth-vrije oplossing die zowel efficiënt als duurzaam is.”

Gerelateerde artikelen