H&M stapt in Voyado

Modegigant verwerft minderheidsbelang in retailtechnologieplatform.

Voyado kondigt een strategische samenwerking aan met modegigant H&M Group, dat een minderheidsbelang in het bedrijf heeft verworven.

Voyado’s technologie stelt retailers, e-commerce bedrijven en merken in staat om langdurige klantrelaties op te bouwen – van de eerste interacties tot langdurige loyaliteit. Het platform stimuleert winstgevende verkopen door e-commerce te optimaliseren, gepersonaliseerde klantervaringen te creëren en de communicatie tussen on- en offline kanalen te stroomlijnen.

H&M, dat al jarenlang klant is van Voyado, ziet deze strategische investering volgens een persbericht als ‘een natuurlijke evolutie’ van hun samenwerking.

In de afgelopen jaren heeft Voyado een jaarlijkse groei van 35% gerealiseerd en een aanzienlijk marktaandeel veroverd in Scandinavië en de Benelux. Dit succes is geworteld in een grote betrokkenheid bij de detailhandel en het vermogen om unieke uitdagingen in de branche aan te gaan. Deze sterke basis vormt nu de springplank voor de volgende groeifase van het bedrijf: uitbreiden naar belangrijke markten zoals het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Tegen 2025 wil Voyado verder groeien dan het huidige middensegment door uit te breiden naar grotere klanten op enterprise-niveau, met name door voortdurende productinnovatie om grootschalige klantendatabases te ondersteunen en te voldoen aan de steeds complexere bedrijfsbehoeften.

Tot de bestaande investeerders van Voyado behoren Novax, Verdane en eEquity. H&M Group zal geen deel uitmaken van de raad van bestuur, maar H&M’s vertegenwoordigers zullen actief bijdragen aan strategische discussies in andere fora.

Gerelateerde artikelen