Hill & Knowlton kondigt leiderschapsbenoeming aan

Annika van Loenhout treedt toe tot management Hill & Knowlton Nederland

Annika van Loenhout, director bij Hill & Knowlton, is met ingang van 1 juni toegetreden tot het managementteam van het adviesbureau.

De 33-jarige Van Loenhout is sinds acht jaar in dienst bij Hill & Knowlton, waar zij begon in het Young Professionals-programma van het bureau.

Van Loenhout heeft zich in de afgelopen jaren weten te onderscheiden als een zeer effectieve leider van klantteams, schrijft Hill & Knowlton in een persbericht.

Zo was zij verantwoordelijk voor het P&G-account, een account dat behoort tot de grootste opdrachtgevers van het bureau. Ze heeft zich ontwikkeld tot een allround adviseur met expertise in corporate communicatie, M&A trajecten en corporate marketing.

‘Annika is iemand die het vertrouwen van klanten snel weet te winnen, ook in complexe situaties zoals crises en transformaties. Daarnaast is ze enige jaren manager van het Young Professionals-programma van Hill & Knowlton geweest en draagt ze actief bij aan de cultuur en samenwerking binnen het bureau’, zo schrijft H&K.

“We zijn er trots op dat we een director uit eigen kweek kunnen toevoegen aan het management. Annika heeft de afgelopen jaren een geweldige ontwikkeling doorgemaakt en is er klaar voor om mede leiding te geven aan het bureau. Ze is een drager van onze kenmerkende Hill & Knowlton cultuur en vormt daarbij een goede verbinding tussen de jongeren binnen het bureau en de senior-adviseurs”, zegt Rick Versteegh, management teamlid van Hill & Knowlton Nederland.

De benoeming van Van Loenhout valt samen met de wereldwijde fusie tussen Hill & Knowlton en zusterbureau BCW, die op 1 juli effectief wordt. In Nederland is BCW al in de loop van het laatste kwartaal van 2023 geïntegreerd in de Hill & Knowlton-organisatie. Na de fusie gaan de bureaus wereldwijd verder onder de naam Burson, waarbij de merknaam Hill & Knowlton zal blijven worden gevoerd, met name voor strategisch advieswerk.

“Hill & Knowlton is hier in Nederland een sterk en herkenbaar merk, zeker op het snijvlak van strategie en communicatie. Veel van ons werk speelt zich in dat domein af en daarom zullen wij ook blijven opereren onder de merknaam Hill & Knowlton”, aldus Versteegh.

Gerelateerde artikelen