Heineken stapt in Amsterdamse bier start-up STËLZ

De bierbrouwer wil leren van de manier waarop de start-up in de markt staat.

Heineken Nederland heeft een minderheidsbelang genomen in hard seltzer-merk STËLZ. Het snelgroeiende STËLZ blijft zelfstandig en wil met de investering, kennis en kunde van Heineken verder aan de weg timmeren in de snel ontwikkelende ‘beyond beer’-categorie.

Hard seltzer, bruiswater met een vleugje fruitaroma, laag in calorieën en 4,5% alcohol, wint flink aan populariteit onder met name twintigers en dertigers. Naast hard seltzers produceert STËLZ ook classic cocktails en laag alcoholhoudend Hard Iced Tea.

De bier start-up is opgericht in 2020 door Milan Voet (29) en Glenn Cornelisse (31), waarna influencer Monica Geuze, marketeer Ebbo Gevers Leuven en commercieel strategen Piet-Hein Schnellen en Bart Meuter aan boord stapten.

“Het is bewonderenswaardig hoe STËLZ zich in korte tijd met hun hard seltzer een unieke positie heeft verworven”, aldus Maarten Schuurman, algemeen directeur van Heineken Nederland. “Enerzijds zit ‘m dat in het product, maar vooral gaat het over de manier waarop STËLZ het op geheel eigen wijze in de markt zet. Direct en zonder poespas. Met een goed gevoel voor de huidige tijdgeest. Daar kunnen we van leren.”

Financiële details over de deelname zijn niet bekendgemaakt.

Gerelateerde artikelen