Ghislaine Duijmelings nieuwe CEO Troostwijk Veilingen
Laatst gewijzigd: 20 juli 2023 12:23
Ghislaine Duijmelings (46) heeft Manutan deze zomer verlaten en is aan de slag gegaan als CEO bij Troostwijk Veilingen. De aanstelling van Duijmelings valt samen met een investering in de onderneming door Hartenlust Group, waarbij de investeringsmaatschappij een belang van 30% verwerft.
Duijmelings werkte tot en met juli 2015 een periode van 20 jaar bij de Manutan Group, een internationaal postorderbedrijf voor kantoorartikelen. De laatste vier jaar was zij managing director van Manutan Nederland. Als directeur leidde zij de rebranding van Manutan, dat voorheen in Nederland lange tijd bekend stond als Overtoom maar door de overname door Manutan de naam van de holding kreeg.
Ook bij Troostwijk Veilingen, Europa’s grootste industriële (online) veilinghuis met zijn internationale hoofdkantoor in Amsterdam, gaat Duijmelings een verandering in gang brengen. Concreet doel van management en aandeelhouders is om de positie van Troostwijk Auctions & Valuations in de Benelux verder te versterken en naast de veilingen ook de andere diensten als Troostwijktaxatie, advies, consultancy en asset management sterker op de kaart te zetten.
Duijmelings: "We maken gebruik van de internationale reputatie, kracht en kennis van de holding, met groot respect voor de lokale expertise."
Asset management
Volgens Duijmelings draait het bij Troostwijk om meer dan veilingen. "In feite gaat het om asset management – hoe maak ik zo slim mogelijk gebruik van mijn activa. Veel bedrijven hebben machines en voorraden waar weinig tot niets mee gebeurt. Denk aan overcapaciteit, vervanging of stopgezette activiteiten. In plaats van ze ‘werkloos’ te laten staan, kiezen steeds meer bedrijven er voor ze te gelde te maken."
Volgens Duijmelings draait het bij Troostwijk om meer dan veilingen. "In feite gaat het om asset management – hoe maak ik zo slim mogelijk gebruik van mijn activa. Veel bedrijven hebben machines en voorraden waar weinig tot niets mee gebeurt. Denk aan overcapaciteit, vervanging of stopgezette activiteiten. In plaats van ze ‘werkloos’ te laten staan, kiezen steeds meer bedrijven er voor ze te gelde te maken."
Naast groei is volgens Duijmelings het op een hoger plan brengen van onder meer de (internationale) marketing noodzakelijk. "Bovendien gaan we nog sterker inzetten op de menselijke relatie. Kopen en verkopen gaat immers vooral om vertrouwen. Een veiling opzetten kan iedereen, maar ben je ook ná de koop nog blij? Dat wij in zoveel landen al zo lang specifieke mensen, kennis en contacten hebben, schept vertrouwen."
Over Ghislaine Duijmelings
1969 – geboren in Helmond
1988 – Luzac vwo in Utrecht
1991 – Internationale Bedrijfskunde, European University Antwerpen
1992 – Marketing manager Overtoom België
1995 – Verschillende managementposities na de overname Overtoom door Manutan
2011 – CEO Manutan Benelux 2015 – CEO Troostwijk Auctions & Valuations
1969 – geboren in Helmond
1988 – Luzac vwo in Utrecht
1991 – Internationale Bedrijfskunde, European University Antwerpen
1992 – Marketing manager Overtoom België
1995 – Verschillende managementposities na de overname Overtoom door Manutan
2011 – CEO Manutan Benelux 2015 – CEO Troostwijk Auctions & Valuations
Een filmpje ten tijde van de rebranding van Overtoom naar Manutan