Fintechbedrijven Mail to Pay en POM bundelen krachten

Het Nederlandse fintechbedrijf Mail to Pay bundelt de krachten met de Belgische evenknie POM.

De transactie betreft een volledige overname, waarbij POM toetreedt tot de Nederlandse Mail to Pay Group. Gebaseerd op de huidige maandelijkse omzet (run-rate) genereert de groep een omzet van circa tien miljoen euro op jaarbasis.

Mail to Pay is in Nederland grondlegger van debtor process automation met klanten als Vodafone, Univé en Nationale Nederlanden. De intelligente creditmanagementsoftware automatiseert het facturatieproces van grote organisaties. De afgelopen drie jaar bouwde Mail to Pay in België een portefeuille op binnen diverse sectoren, zoals de zorg (ziekenhuizen en medische laboratoria), de energiemarkt en de financiële markt.

Met POM neemt Mail to Pay een organisatie over, die de afgelopen acht jaar in België is uitgegroeid tot een innovatieve koploper in de digitale betaalsector. POM ontwikkelt betaaloplossingen om de verwerking van onder andere facturen, boetes, lidmaatschapsgelden en donaties te vereenvoudigen, zowel voor de verzender als de ontvanger. 

Mail to Pay en POM vullen elkaar goed aan en richten zich beiden op innovatie. Organisaties die de creditmanagementsoftware van Mail to Pay gebruiken kunnen het volledige debiteurenproces automatiseren, personaliseren en robotiseren. Hiervoor gebruikt het platform algoritmes, machine learning en hyperpersonalisatie. De methodiek leidt tot lagere incassokosten, een hogere inningsgraad, meer klanttevredenheid en een hoger klantbehoud. Met de overname van POM incasseert Mail to Pay Group jaarlijks meer dan vier miljard euro voor haar opdrachtgevers.

De overname van POM past in het strategisch plan van Mail to Pay, met één van de speerpunten verdere internationale uitbreiding. “We hebben al een kantoor in België en hebben er ook een aantal belangrijke klanten”, aldus CEO Kees Neven van de Mail to Pay Group. “Door deze acquisitie zijn we daar in één klap heel erg aanwezig. Grofweg is onze ambitie: meer klanten, internationalisering en elk jaar een nieuwe innovatie. Deze koers hebben we dit jaar met succes gevolgd. Deze lijn gaan we doortrekken. Uiteindelijk willen we een leidende rol in billing en debt automation in Europa.” 
 

Gerelateerde artikelen