Farner International neemt merkveranderingsspecialist VIM Group over

De volgende stap in het bouwen van een pan-Europese managementadvies-organisatie voor communicatie.

De Zwitserse communicatieadviesgroep Farner International heeft de van origine Nederlandse merkveranderingsspecialist VIM Group overgenomen als onderdeel van hun plannen om een pan-Europese communicatieadvies-organisatie op te bouwen, die geleid wordt door ondernemers.

Farner International heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot de marktleider op gebied van geïntegreerde communicatie in Zwitserland. Eerder dit jaar kondigde Farner al uitbreidingsplannen aan met als doel een Europese groep van bedrijven te bouwen. Farner’s digitale en geïntegreerde aanpak en de ambitie om ‘nationale helden’ te creëren in toonaangevende Europese markten zal aangevuld worden met communicatie-, merkveranderings- en merktechnologiediensten.

VIM Group is gespecialiseerd in merktransformaties en merktechnologie. Het in 1991 opgerichte bedrijf opereert vanuit kantoren in Amsterdam, Hengelo, Londen en München. VIM Group staat bekend, ook in de M&A-wereld, om de implementatie van merktechnologie en wereldwijde rebrandings voor klanten als Bosch, Danske Bank, FIFA, Henkel, Hitachi Energy, ING Group, Merck KGaA, Reckitt, Sanofi, Vattenfall en Volkswagen.

“We zijn verheugd dat VIM Group vanaf nu onderdeel uitmaakt van Farner International en we kijken er naar uit om de 85 collega’s te verwelkomen binnen het Farner-team”, aldus Roman Geiser, Executive Chairman van Farner International. “De zeer gespecialiseerde expertise en ongeëvenaarde ervaring van VIM Group zijn een belangrijke stap in onze internationale uitbreidingsplannen. In lijn met de ondernemersgerichte filosofie blijven de partners van VIM Group aan het roer van VIM Group staan en worden ze partners van Farner International."

Het ambitieuze meerjarenplan van Farner wordt gesteund door Waterland, een onafhankelijke investeringsmaatschappij. Waterland kent de communicatiemarkt goed, heeft brede digitale expertise en heeft met het digitale marketingbureau DEPT een indrukwekkende Europese groeicase naar succes geleid.

Marc Cloosterman, CEO van VIM Group: “Mijn partners en ik zijn verheugd om ons bij Farner International aan te sluiten. In de ‘stakeholder'-economie, versterkt door de toenemende digitalisering, hebben organisaties bredere en complexere communicatie- en merkbehoeften, wat betekent dat de rol van het merk belangrijker is geworden. We kunnen nu aanvullende communicatiediensten bieden aan onze klanten en daarnaast de ontwikkelingsmogelijkheden voor onze collega’s uitbreiden. Dit betekent dat we er meer dan ooit naar uitkijken om onze koers voort te zetten."

 

Gerelateerde artikelen