Failliet lifestylemerk Rumag verkocht voor een ton

Drie onbekende partijen nemen de merkrechten en activa over.

Lifestylemerk Rumag is verkocht aan drie partijen. Curator Sylvain Caris schrijft in het eerste faillissementsverslag dat er 115.000 euro voor de merkrechten en de activa van het bedrijf is betaald, meldt RetailTrends. Het is nog niet bekend wie de kopers zijn.

Met de verkoop van de merkrechten en de activa blijft ook de webshop van Rumag in de lucht. Rumag’s zustermerk Axed is voor 50.000 euro verkocht; voor andere merken (The Culture, SoWhat!, Lijp en Kampioen) is zo’n 89.000 euro betaald. De curator onderzoekt nog of Darum kan worden verkocht.

Rumag-eigenaar Just Another Media Company werd eind mei failliet verklaard. Caris meldde direct al dat meerdere partijen zich hadden gemeld voor een doorstart. In de vier weken na het faillissement is het merk via social media actief gebleven, om de kansen van een verkoop te vergroten. (ANP)

Gerelateerde artikelen