EuroParcs koopt Droomparken

Consolidatieslag bij vakantieparken

Aanbieder van vakantieparken EuroParcs neemt branchegenoot Droomparken over. Volgens EuroParcs hebben de bedrijven samen een betere spreiding over het hele land. Vooral de aanwezigheid van Droomparken op de Veluwe en in Zeeland trok de belangstelling van EuroParcs.

EuroParcs heeft veertien vakantieparken in Nederland en daarnaast nog twee in België en een op Bonaire. Droomparken heeft in totaal vijftien Nederlandse parken. De deal moet nog goedkeuring krijgen van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Als dat zover is blijven de twee bedrijven apart bestaan en verdwijnt het merk Droomparken niet. Daartoe is besloten mede omdat beide merknamen bekend zijn bij de consument, laat de woordvoerder weten. Droomparken is bijvoorbeeld hoofdsponsor van voetbalclub Feyenoord.

De twee recreatiebedrijven komen qua bedrijfskarakter verder sterk overeen, vindt de directie van Droomparken. Allebei zijn het familiebedrijven en hebben de ambitie om verder te groeien. Verder was een belangrijk argument om de handen ineen te slaan om samen meer diensten aan te bieden aan een bredere groep klanten. "Mensen gaan vaker, korter en gedurende het hele jaar in verschillende samenstellingen, zoals met het gezin, met stellen of vrienden dan wel alleen, met vakantie", aldus EuroParcs.

Zowel EuroParcs als Droomparken verhuurt vakantiehuisjes en plekken voor toeristisch kamperen en verkoopt vakantiewoningen of stacaravans voor eigen gebruik of investering.

Gerelateerde artikelen