Dutch Weed Burger overgenomen door Livekindly
Dutch Weed Burger maakt burgers zonder vlees, op basis van zeewier uit de Oosterschelde die duurzaam wordt geteeld. Het bedrijf werd in 2012 opgericht door Mark Kulsdom en Lisette Kreischer. Aanvankelijk werden de burgers alleen op festivals verkocht, maar in het afgelopen jaar was de zeewierburger ook in supermarkt Albert Heijn en online supermarkt Crisp te krijgen. Nu gaat de Dutch Weed Burger onder de vleugels van Livekindly topman Kees Kruythoff naar het buitenland: eerst naar het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië, en meteen ook de plas over naar Amerika en Canada.
Livekindly Collective groeit hard. Het haalde in één jaar 535 miljoen dollar aan groeikapitaal op, en nam afgelopen jaar vijf merken over: The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! En No Meat. “Met de toevoeging van The Dutch Weed Burger breiden we ons aanbod van verschillende plantaardige proteïne bronnen uit voor onze klanten in meer dan 40 landen, en accelereren we onze missie om plantaardig eten de nieuwe norm te maken”, zegt Livekindly CEO Kees Kruythoff.
Beeld: Dutch Weedburger
.