Dutch Sport Tech Fund investeert in Seyu
Seyu maakt het voor fans mogelijk om een selfie te delen op schermen in (voetbal) stadions, ook als ze de wedstrijd thuis kijken. Dat geeft fans een betere beleving en levert sportclubs marketingkansen en relevante data op. De tool wordt door Spaanse voetbalclubs als Real Sociedad en Celta de Vigo gebruikt en is inmiddels door meer dan 200.000 sportfans gebruikt.
De scale-up uit Hongarije richt zich niet alleen op fans in het stadion, zegt CEO en co-founder Tom Vecsernyes: “99 procent van de sportfans bevinden zich thuis en kan een team of speler dus niet live aanmoedigen. Met Seyu ontstaat er een directe relatie tussen fans en clubs, wat steeds meer jonge fans tegenwoordig ook verwachten. Van die directe relatie profiteren clubs en hun partners, want ze krijgen een nieuw promotiekanaal. Doordat populaire sportwedstrijden veel kijkers trekken, is zelfs een lage conversie al lucratief. Onze data wijst ook uit welke merken populair zijn bij fans, wat handige marktinzichten oplevert.” Onder meer Vodafone heeft Seyu gebruikt voor een activatiecampagne.
Met de investering van Dutch Sport Tech Fund hoopt het bedrijf verder op te schalen. “We willen kantoren openen in Madrid en Amsterdam, omdat we dat interessante markten vinden. Aan ambitie geen gebrek: ons doel is om partner te worden van het WK voetbal in 2026”, aldus Vecsernyes.