Deloitte neemt pricing specialist MarketRedesign over
Sinds de oprichting tien jaar geleden helpen de datawetenschappers van MarketRedesign B2B-bedrijven over de hele wereld hun winstmarges te verhogen door prijs- en verkoopprocessen te optimaliseren. De kern van MarketRedesign's dienstenaanbod is zijn op AI gebaseerde dynamische prijsmachine, PriceCypher. Het bedrijf bedient vooraanstaande blue-chipbedrijven in de sectoren chemie, energie en verzekeringen.
Met de inzichten die PriceCypher biedt, kunnen B2B-bedrijven grote voordelen boeken. Een juiste prijsstelling kan bedrijven helpen de gestegen kosten te compenseren, de waarde te maximaliseren en klantenchurn te verminderen. Tegelijkertijd is het optimaliseren van de prijsstelling in de loop der jaren zeer complex geworden, onder meer door de opkomst van nieuwe (digitale) verkoopkanalen en de snelle globalisering. Voeg daarbij de veranderende aard van het consumentengedrag en de door Covid-19 veroorzaakte verstoringen van de toeleveringsketen, en het is duidelijk dat PriceCypher enorme waarde kan toevoegen.
Voor Deloitte voegt het overgenomen bedrijf een ontbrekend stuk toe aan zijn prijzenportfolio. "MarketRedesign's PriceCypher zal een belangrijke bouwsteen zijn van Deloitte's end-to-end pricing capability, die reikt van commerciële strategie, over commerciële analytics, software en cloud integratie met onze alliantiepartners Salesforce en AWS, tot aan implementatie en change management," meldt Deloitte.
De deal is de derde van Accountants- en adviesbureau Deloitte in Nederland in 2021, na de overnames van ServiceNow specialist Odysseus en de life sciences consultancy van Iperion.