Delivery Hero blaast verkoop Aziatische dochter af

Verschil tussen vraag en aanbod zou meer dan een half miljard bedragen.

Delivery Hero heeft een streep gezet door de verkoop van Foodpanda, de dochteronderneming in het Verre Oosten. De dochter in Zuid-Oost Azië blijft in eigen beheer. Maaltijdbezorger Foodpanda is actief in Singapore, Maleisië, Thailand, Cambodja, Myanmar, Laos en de Filipijnen.

Onbekend is aan wie Foodpanda verkocht zou worden. Internationale media denken dat de koper niet bereid was om de vraagprijs te betalen. De Duitse zakenkrant Handelsblatt verwees naar een omzetdoelstelling van omgerekend een miljard euro voor Foodpanda. Financieel analisten schatten het bedrijf op 200 tot 400 miljoen.

Tot 2020 werkte Delivery Hero zich in de rode cijfers via overnames. In 2021 rapporteerde de maaltijddienst een verlies van omgerekend meer dan negenhonderd miljoen euro.

In 2018 verkocht het bedrijf enkele Duitse dochters aan Just Eat Takeaway. Eind januari stootte Delivery Hero zijn aandelen zijn concurrent Deliveroo af.

Gerelateerde artikelen