De Mol stapt in bij bedrijf Gerschtanowitz
Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Evenmin is duidelijk hoe groot de belangen van de twee nieuwe investeerders zijn. Het nieuwe kapitaal moet het nog jonge bedrijf helpen te groeien. Daarnaast zien de partijen veel mogelijkheden om samen te werken op het gebied van content, data en technologie.
Voordat Gerschtanowitz samen met zijn zakenpartners Taco Ketelaar en Bas Verhart DFFRNT Media oprichtte, was hij als commercieel directeur werkzaam bij Talpa, het bedrijf van De Mol. Hij heeft nog altijd korte lijnen met zijn vroegere baas. Die nam overigens zelf het initiatief tot de samenwerking. ,,Wij waren niet bewust op zoek naar een investeerder'', aldus de presentator en ondernemer. DFFRNT Media telt circa dertig medewerkers. Over zaken als omzet doet het bedrijf geen uitspraken.
De Mol heeft volgens Gerschtanowitz meer in te brengen dan alleen nieuw groeikapitaal. De mediamagnaat speelt met zijn bedrijf Talpa Networks volgens Gerschtanowitz ,,extreem goed'' in op het veranderende en digitaliserende medialandschap. ,,Hij ziet als geen ander dat als je het spel met adverteerders wilt blijven spelen, je dat via verschillende platforms moet doen.''
Een concreet voorbeeld van samenwerking is Fitchannel.com. Bij die start-up kunnen consumenten terecht voor fitnessvideo's met onder anderen oud-schaatser Mark Tuitert en voormalig kickbokser Remy Bonjasky. De Mol gaat DFFRNT Media helpen het sport- en bewegingsplatform breder onder de aandacht te brengen.
,,Om een platform als Fitchannel.com tot een succes te maken moet je het van de daken schreeuwen en dat kost heel veel geld'', legt Gerschtanowitz uit. Talpa beschikt met zijn radio- en televisiezenders en websites zelf over de kanalen om dat te doen. In ruil voor media-aandacht krijgt hij ook in Fitchannel.com een minderheidsbelang.
(ANP, Foto: Thms/Wikimedia)