De Beren neemt bezorgrestaurants over
Het opereren onder één sterk merk maakt dat er een nieuw tijdperk aanbreekt in de geschiedenis van de succesvolle horecaformule. Op deze manier wordt De Beren één van de weinige complete horecaformules van Nederland die consumenten in álle behoeftes kan voorzien. De Beren telt op dit moment 44 restaurants door heel Nederland. De 22 bezorgrestaurants, met een verwachte jaaromzet van 15 miljoen, worden hieraan toegevoegd. Voorlopig blijft alles zoals men gewend is, maar er wordt momenteel keihard gewerkt aan een gezamenlijk beleid om de bezorgformule volledig te integreren in de organisatie.
Eén sterk merk
De Beren startte in 1984 met de opening van haar eerste restaurant in Rotterdam. In 2001 ontstonden er daarnaast bezorgrestaurants vanuit deze succesvolle restaurantformule. Martijn Jansen nam de ‘Bezorgbeer’ vijftien jaar geleden over en bouwde het concept uit tot een franchiseorganisatie met maar liefst 22 locaties.
Voor het oog van de consument vormden de restaurants en de bezorgrestaurants misschien al één geheel. In de praktijk was het echter lastig om met twee verschillende bedrijven onder één merk te opereren. Ondanks de moeite in het vinden tussen de synergie tussen beide formules, is De Beren bezorgrestaurants een daverend succes. De tijden veranderen echter. Evenals de wensen en behoeften van de consument. Martijn en Ad zijn er dan ook van overtuigd dat de fusering van De Beren restaurants en De Beren bezorgrestaurants gelijk staat aan het vervullen van de behoeften van De Beren fans.
“In de coronatijd is wel gebleken dat er veel behoefte is aan bezorging”, aldus eigenaar Ad Schaap. “Wij zijn van mening dat de bezorg- en restaurantmarkt elkaar alleen maar kunnen versterken. De overname biedt onze ondernemers de kans om het verzorgingsgebied beter te benutten. Daarnaast ervaren gasten en of klanten te alle tijden – zowel thuis als in onze restaurants – de welbekende De Beren restaurantsfeer. Martijn en ik zijn ervan overtuigd dat dit de beste beslissing is voor de toekomst van ons merk.”