Curiosity VC investeert in B2B-platform Dreamdata
Curiosity, een Nederlands investeringsfonds gericht op AI-gedreven softwarebedrijven, investeert in Dreamdata, een Deens technologiebedrijf dat een marketing & sales analytics en attribution modelling oplossing biedt voor de zakelijke markt.
De investering van Curiosity komt boven op de eind vorig jaar aangekondigde investering door Duitse investeerder Signals VC en bestaande aandeelhouders InReach Ventures, Crowberry, Seedcamp, Futuristic.vc en Preseed Ventures, waarmee de totale financiering in deze ronde op zeven miljoen euro komt.
Dreamdata is een technologie-startup uit Kopenhagen, opgericht in 2018 door Lars Grønnegaard, Ole Dallerup, en Steffen Hedebrandt. Het biedt een platform dat de gegevens van alle commerciële systemen en tools verzamelt, samenvoegt en opschoont. De geavanceerde algoritmes van Dreamdata transformeren deze data vervolgens tot duidelijke en direct toepasbare inzichten over attributie van marketing- & salesactiviteiten.
Onlangs lanceerde Dreamdata ook een ‘Digital Analytics’ product, een alternatief voor Google Analytics dat voldoet aan de Europese data privacy regelgeving. Dit product, dat specifiek is ontwikkeld voor B2B-marketeers, volgt en meet website-engagement op accountniveau, gekoppeld aan de data van advertentienetwerken, inclusief Linkedin.