Crisp neemt Eetfabriek over
Crisp, de online supermarkt voor Nederlandse en Belgische shoppers, heeft €75M opgehaald bij bestaande en nieuwe investeerders. Het bedrijf dat zijn klantenbestand – en aantal bestellingen – het afgelopen jaar heeft verdubbeld, zal deze maand ook de overname en opschaling van lokale leverancier Eetfabriek afronden.
De investeringsronde van €75 miljoen was afkomstig van bestaande investeerders, waaronder Target Global en Keen Venture Partners. De nieuwe investeerders omvatten een aantal Nederlandse ondernemers en bestuurders zoals Adriaan Mol (oprichter van Mollie en medeoprichter van MessageBird), Sander van der Laan (voormalig CEO bij Action en Albert Heijn) en Joes Daemen (oprichter Somerset Capital Partners).
Met de overname van Eetfabriek breidt Crisp haar versassortiment uit van 15 naar 50
voornamelijk seizoensgebonden kant-en-klare gerechten. Als onderdeel van haar missie om beter voedsel toegankelijk te maken voor velen, gelooft Crisp dat de kwaliteit van de maaltijd wordt bepaald door de kwaliteit van de ingrediënten.
Eetfabriek was al langer leverancier van Crisp.