Communicatiereuzen BCW en Hill & Knowlton fuseren

Moederbedrijf WWP wil snoeien in het woud aan dochters en merken.

De reclamegigant WWP laat zijn twee communicatiebureaus Hill & Knowlton en BCW fuseren. Ze gaan op 1 juli verder onder de naam  Burson. Dat is de oude naam van BCW, dat voluit Burson Cohn & Wolfe heet.

Het fusiebedrijf Burson telt straks 6000 medewerkers in 43 landen. Het nieuwe Burson komt onder leiding te staan van Corey duBrowa, momenteel wereldwijd CEO van BCW die vorig jaar overstapte van Google. AnnaMaria DeSalva, wereldwijd voorzitter en CEO van Hill & Knowlton, doet dienst als voorzitter van Burson.

In 2018 voerde WWP ook al een fusie door bij wat nu BCW heet. Toen werden dochters Cohn & Wolfe en Burson-Marsteller in elkaar geschoven. Moederbedrijf WWP, het grootste reclamebureau ter wereld, zegt dat de fusie mede is bedoeld om te snoeien in het aantal merken. Die is nodig om het concern beter te besturen. Het bedrijf is eigenaar van onder andere Choreograph, Ogilvy, VML, Young & Rubicam, IMRB, Millward Brown, Grey, BWC en Hill & Knowlton.

Toch blijven er binnen Burson nog merken bestaan. GCI Health en AxiCom blijven submerken van Burson, gespecialiseerd  in respectievelijk de gezondheidszorg en de technologie. Ook Hill & Knowlton blijft als merk bestaan, voor een selecte groep klanten wereldwijd. De namen 3K, Blanc & Otus, Dewey Square Group, Ideal en JeffreyGroup worden daarnaast ook nog in leven gehouden.

Gerelateerde artikelen