Channext haalt 4,5 miljoen op

Partnermarketingplatform Channext haalt 4,5 miljoen euro financiering op. 

De Series A ronde wordt geleid door Holland Capital, die samen met het Graduate Entrepreneur Fund en huidige investeerders participeren. Met de investering wil Channext marktleider in Europa worden en de eerste klanten in de Verenigde Staten aansluiten.

Channext is een partnermarketingplatform voor techfabrikanten die hun producten via business partners verkopen. Met behulp van Channext kunnen fabrikanten als Cisco, Dell en Logitech hun marketing content publiceren op de marketingkanalen (zoals websites en social media) van hun partners en wordt alle partnerdata automatisch verzameld en getoond in één centraal dashboard.

Voor de business partners wordt het leven makkelijker gemaakt. Business partners verkopen vaak producten van tientallen fabrikanten. Via Channext kunnen zij de marketingactiviteiten van al hun fabrikanten vanuit één platform managen, in plaats van met een losse tool voor elke fabrikant. Met behulp van het Channext-platform behalen fabrikanten gemiddeld een partnermarketingparticipatie van meer dan 90 procent.

 

Gerelateerde artikelen