Cäsar fuseert met Envisia pal na overname van EMC
Cäsar, een specialist in segmentatie, en onderzoeksspecialist Envisia zijn gefuseerd. De bedrijven behouden voorlopig hun identiteit en voeren gezamenlijke initiatieven en opdrachten uit vanuit een nieuwe werkmaatschappij, die de naam The New Horizon krijgt.
De fusie volgt een week na de overname van de activiteiten van EMC Cultuuronderzoeken. Cäsar breidt hiermee zijn activiteiten uit naar de cultuursector, waarbij data wordt ingezet en gebruikt als essentieel onderdeel van het communicatieproces. De deal wordt geformaliseerd op 1 oktober, dus nadat het nieuwe fusiebedrijf van start is gegaan. Financiële details over zowel de fusie als de overname zijn niet bekendgemaakt.
Cäsar biedt een data- en segmentatieplatform waarmee campagne- en verzorgingsgebieden worden samengesteld voor marketing en reclame. Aan deze gebieden worden gewenste mediumtypes gekoppeld zoals buitenreclame, huis-aan-huis verspreiding, huis-aan-huis bladen, online en social media. Cäsar bedient mediabureaus, media-exploitanten en retailers.
Envisia is locatie onderzoeksspecialist. Het bedrijf biedt retailers, culturele instellingen en de non-profit markt de mogelijkheid marketing en sales effectiever in te zetten. Dat doet Envisia door inzichten te geven in klantenherkomst, omzetpotentie en doelgroepaanwezigheid rondom winkellocaties. Het bedrijf heeft een platform waarmee klanten dit soort inzichten kunnen tonen door middel van dashboards.