Bizcuit Groep investeert 1.200.000 euro in scale-up Klippa

Bizcuit Groep doet flinke investering ondanks COVID-19. Deze 4e investering sinds Klippa’s oprichting gaat naar innovatie en uitbreiding. 

De Nederlandse scale-up Klippa ontvangt vandaag een investering van 1,2 miljoen euro, met de fintech disruptor Bizcuit Groep als hoofdinvesteerder. Klippa zal 1 miljoen euro gebruiken voor versnelde innovatie  en 200.000 euro gaat naar het uitkopen van early-stage angel investors. Het is een opvallende investering in tijden van economische onzekerheid door de COVID-19 uitbraak.

Medeoprichter en CEO van Klippa Yeelen Knegtering zegt hierover: “De COVID-19-crisis maakt het digitaliseren van bedrijfsprocessen en werken op afstand belangrijker dan ooit. Met onze tools kunnen werknemers hun administratieve taken altijd en overal uitvoeren, waardoor bedrijven veilig op afstand kunnen werken en hun administratieve proces tot 70 procent kunnen versnellen.”

Van klant naar investeerder

De partijen kwamen voor het eerst met elkaar in aanraking toen de dochterondernemingen van de Bizcuit Groep, Minox (boekhoudsoftware) en Bizcuit (fintech-software), gebruik gingen maken van Klippa's API’s voor slimme documentverwerking. 

Hessel Kuik, eigenaar en CEO van de Bizcuit Groep: "Na een grondig selectieproces voor leveranciers kozen we Klippa als partner voor de best-in-class automatisering van financiële documentverwerking. We werken al meer dan drie jaar samen met Klippa en we hebben hun technologie ingebed in verschillende van onze aanbiedingen. We waren zo onder de indruk van de mogelijkheden die zij bieden en de snelheid en kwaliteit van de documentverwerking, dat we hebben besloten onze zakelijke relatie naar een hoger niveau te tillen met deze investering."

Knegtering: “We zijn erg blij met de samenwerking met de Bizcuit Groep, zij snappen onze filosofie en delen onze digitale visie. Veel bedrijven worstelen nog steeds met het handmatig verwerken van documenten als facturen en bonnetjes, waardoor zij kostbare tijd verspillen. We verwachten dat veel bedrijven juist nu zullen willen digitaliseren, gezien er veel vanuit huis wordt gewerkt. Maar ook als we straks weer naar kantoor kunnen, zal digitalisering belangrijk zijn om financieel gezond te blijven.”

Uitbreiding

De investering is de vierde sinds de oprichting van de software scale-up in 2015. De scale-up betrad vorig jaar de Duitse, Franse en Spaanse markt vanwege de grote vraag naar innovatieve technologie. Knegtering: “In de eerste zes maanden verwerkten we in elk land al meer dan 100.000 documenten per maand. In 2020 verdubbelen we onze inspanningen om nog meer bedrijven te kunnen helpen met onze tools. Komend jaar zullen we onze slimme technologie ook aanbieden in Zwitserland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk.”

Over Klippa

Klippa is een Groningse scale-up die in 2015 werd opgericht door zes IT-specialisten. Het bedrijf heeft als doel om omslachtige documentstromen te digitaliseren en automatiseren aan de hand van moderne technologieën, zoals machine learning en OCR. Inmiddels heeft het tech-bedrijf ook een kantoor in Amsterdam, bedient het meer dan duizend klanten in het binnen- én buitenland en heeft het diverse productlijnen in de markt. Dit zijn bijvoorbeeld apps en software voor het verbeteren van administratieve processen, het scannen van bonnen en facturen, declaratieverwerking, identiteit validatie en data-extractie. 

Over Bizcuit Groep

De Bizcuit Groep is de eerste organisatie in Nederland die de volledige PSD2-vergunning benut via dochteronderneming Bizcuit Payments. De groep ontwikkelt en verkoopt B2B-cloud-oplossingen aan het mkb en freelancers en investeert in bedrijven met dezelfde doelstelling. De Bizcuit Groep investeert op basis van de potentie van bedrijven, de toegevoegde waarde die de Bizcuit Groep kan brengen, de toegevoegde waarde van het bedrijf voor het portfolio van de Bizcuit Groep en voor haar partners, en het borgen van samenwerkingen met strategische partners.

Gerelateerde artikelen