Barry Masclee van Talpa over zijn hoogtepunten

Het onderzoek voor de M&A Awards sloot eerder deze maand. Naast de vragen over welke deals, adviseurs, investeerders, corporates en bedrijven dit jaar een Award verdienen, stelt de redactie drie vragen aan een expert over de ontwikkelingen op de markt.

Naam: Barry Masclee
Werkt bij: Talpa
Functie: Chief Corporate Officer

Aan welke fusie(s) en/of overname(s) heeft u het afgelopen jaar gewerkt?
"We hadden eind 2016 nog maar net de vorming van ons radiobedrijf afgerond – waarbij we Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica hebben gekocht en toegevoegd aan 538, en daarnaast 100%NL en SLAM! hebben verkocht -, toen we gelijk in januari 2017 een openbaar bod uitbrachten op TMG. Hoe dat is afgelopen, is wel bekend denk ik. Gelukkig is deze zomer de overname van het televisiebedrijf SBS wel gelukt. En eind november hebben we Emesa gekocht, bekend van onder meer VakantieVeilingen.nl."

Wat waren voor u de bijzonderheden?
"Toch wel het avontuur met TMG. Zo’n openbaar bod op een beursgenoteerd bedrijf zorgt voor een hoop interessante dimensies en er komen een heleboel andere zaken bij kijken dan bij een ‘gewone’ acquisitie."

Hoe heeft u het afgelopen jaar ervaren?
"Was een pracht jaar. Alles in het teken van de lancering van “Talpa Network”, het nieuwe, Nederlandse mediabedrijf van John de Mol dat de consument content aanbiedt via events, radio, tv, digital, social en e-commerce."

Wat verwacht u van de markt in 2018?
"Wat de markt gaat doen, weet ik niet maar wat ik wel weet, is dat we bij “Talpa Network” nog lang niet klaar zijn."

—–

Tip: Bezoek 14 december de M&A Awards 2017, hét jaarlijkse galadiner en feest voor M&A, corporate finance en private equity.

 

Gerelateerde artikelen