Adrighem houdt investeerders op de hoogte met Business Insight

Verbeterde financiële processen en meer vertrouwen van investeerders.

Adrighem is oorspronkelijk opgericht als familiebedrijf dat werd geleid door een vader en zijn drie zonen. Het bedrijf richtte zich in de jaren negentig op handel, maar groeide langzamerhand uit tot verhuurder van kranen.

Gerard van Voorst is al jaren als CFO werkzaam bij Adrighem en heeft het bedrijf zien transformeren van familiebedrijf tot multimiljoenenbedrijf.

Een snel groeiende vraag naar kranen
Vanaf 2012 maakte Adrighem een explosieve groei door, voornamelijk gedreven door de sterk stijgende vraag van internationale aannemingsbedrijven naar kraanverhuur. Adrighem speelde hierop in met een fors uitbreidend aanbod van kranen waardoor het tot een belangrijke speler in de internationale kraanverhuurmarkt uitgroeide.

De uitdaging van financiering en consolidatie
Met deze groei ontstond ook de noodzaak om de financiering van de bedrijfsactiviteiten anders aan te pakken. Van Voorst: “Waar Adrighem voor de financiering aanvankelijk gebruik maakte van individuele leaseconstructies per kraan, ontstond in 2020 de behoefte voor een geconsolideerde financiering voor het volledige kranenpark.”

De aanvraag voor een grotere lening vereiste een gedegen Due Diligence en de presentatie van de bedrijfsvoering moest naar een hoger niveau. Adrighem had behoefte aan een efficiëntere en professionelere inrichting van de financiële administratie om aan de eisen van de banken en investeerders te kunnen voldoen en zocht hiervoor de juiste partner.

Business Insight: een maatwerkoplossing voor complexe vraagstukken
SINCERIUS bleek niet alleen in staat om Due Diligence effectief te begeleiden, maar hun business intelligence software genaamd Business Insight tilde de gehele informatievoorziening binnen Adrighem naar een hoger niveau.

Business Insight bood de benodigde structuur en transparantie en zorgde ervoor dat de administratieve processen binnen het bedrijf efficiënt en overzichtelijk werden ingericht.
Dit resulteerde in een dagelijks gebruik van Business Insight door het financiële team van Adrighem. Intern leidde het tot grote waardering voor de verbeterde processen en externe investeerders kregen een veel groter vertrouwen in de professionaliteit van Adrighem. De “huishouding” was op orde, en dit werd erkend door zowel nationale als internationale financiers. Hierdoor kon Adrighem de bezetting van de administratieve organisatie klein houden, terwijl het bedrijf bleef groeien.

Adrighem heeft nog steeds hun “boots on the ground”
Ondanks de transformatie tot een multimiljoenenbedrijf met ruim 1200 kranen wereldwijd, blijft Adrighem trouw aan zijn roots. Het bedrijf behoudt een sobere, no-nonsense “Rotterdamse” uitstraling. Deze “boots on the ground” mentaliteit vormt nog steeds de kern van hun bedrijfsfilosofie, wat hen onderscheidt in een steeds competitievere internationale markt.

Met de hulp van Business Insight heeft Adrighem de beoogde groei kunnen realiseren die ze blijven voortzetten in de toekomst. Ben jij benieuwd hoe Business Insight jouw financiële rapportage kan professionaliseren? Neem vrijblijvend contact op.

Lees ook: Fyron acquisitie door Mentha: Zo stuurt private equity op cijfers die er écht toe doen

 

Gerelateerde artikelen