ADC krijgt de smaak van het overnemen te pakken

Na de overname van CLEVER°FRANK wordt nu Acmetric gekocht.

Data- en AI-consultancy ADC, (het vroegere Amsterdam Data Collective) neemt Acmetric over, een consultancy voor AI- en data science strategie. Met de acquisitie hoopt ADC’ een volgende stap te zetten om de leidende AI- en dataconsultancy in de wereld te worden.

In Nederland is deze ambitie al gerealiseerd, stelt ADC in een verklaring. Daarin stelt het bedrijf in zeven jaar te zijn uitgegroeid tot het leidende AI- en dataconsultancybureau van Nederland. ADC geeft strategisch advies aan leiders en ondersteunt technici met op maat gemaakte AI- en dataoplossingen.

Christian Nauerz, Marc Nientker en Paolo Gorgi, de drie partners van Acmetric, hebben gekozen voor aansluiting bij ADCAcmetric is specialist in het ontwikkelen en inzetten van intellectueel eigendom om complexe zakelijke uitdagingen om te zetten in meetbare commerciële waarde in technologie, retail en andere sectoren.

Deze overname volgt anderhalve maand na ADC’s eerdere acquisitie van CLEVER°FRANKE. In november werd CLEVER°FRANKE in Berlijn uitgeroepen tot winnaar van de prestigieuze ‘Red Dot Design Agency of the Year’ award.

Financiële details van de deal zijn niet bekendgemaakt.

 

Gerelateerde artikelen