Accenture neemt Nederlandse CRMWaypoint over

Accenture heeft CRMWaypoint overgenomen. Dit Nederlandse bedrijf is gespecialiseerd in advies- en technologiediensten voor Salesforce cloudoplossingen op het gebied van sales, service en marketing.

De overname versterkt de positie van Accenture als leverancier van clouddiensten en benadrukt haar ‘cloud first’-strategie. Door deze overname is het Cloud First Applications-team van Accenture uitgebreid met alle specialisten van CRMWaypoint. Dit team levert clouddiensten voor Salesforce, Workday, ServiceNow, Google en andere ‘pure play’ cloudtechnologieën.

“CRMWaypoint geeft ons toegang tot een team van goed getrainde en gewilde Salesforce professionals in Nederland en daarbuiten”, zegt Peter van Tilburg, Cloud First Applications lead bij Accenture Nederland. “Samen kunnen we nog beter inspelen op de groeiende vraag naar cloudoplossingen. Onze Cloud First agenda helpt klanten om te profiteren van de voordelen die de cloud biedt. Hierdoor kunnen zij hun groei, flexibiliteit en concurrentievoordeel verder verbeteren.”

Ton van der Meer, oprichter en CEO van CRMWaypoint: “De afgelopen jaren hebben we een team opgebouwd met diepgaande kennis van Salesforce en in Nederland een significante groei gerealiseerd. Dit heeft er toe geleid dat we ons inmiddels Platinum Salesforce partner mogen noemen. Als onderdeel van Accenture kunnen onze mensen zich nog verder ontwikkelen en hun vaardigheden inzetten om cloudadoptie en implementaties voor grote ondernemingen op wereldniveau verder te stimuleren.”

CRMWaypoint is één van de grootste Salesforce partners in de Benelux. Het bedrijf is in 2006 opgericht en concentreert zich volledig op Salesforce. De organisatie was in 2008 één van de eerste officiële implementatiepartners in Nederland. Inmiddels heeft CRMWaypoint meer dan 600 Salesforce-projecten in uiteenlopende sectoren gerealiseerd. Het bedrijf richt zich op de ondersteuning van middelgrote en grote organisaties.

In oktober 2015 nam Accenture Cloud Sherpas over, een cloudadvies en technologie services bedrijf met Google, Salesforce en ServiceNow als specialisaties. De overname volgde op de eerdere acquisities van het Salesforce gespecialiseerde Tquila in de UK en ClientHouse in Duitsland, een leverancier van oplossingen van zowel Salesforce, als Veeva Systems.

Gerelateerde artikelen