ABN AMRO Sustainable Impact Fund geeft Seepje kapitaalinjectie

Duurzaam wasmerk startup Seepje haalt ruim vier miljoen euro op voor verdere expansie in Europa.

Seepje, de maker van zeep- en wasmiddelen op basis van natuurlijke ingrediënten, heeft een kapitaalinjectie van 4,2 miljoen euro gekregen kreeg van het ABN AMRO Sustainable Impact Fund en het Fair Capital Impact Fund. Het doel hiermee is om vooral internationaal verder te groeien, zo maakte de startup woensdag bekend.

Op dit moment is Seepje, dat in 2013 werd opgericht door ondernemers Jasper Gabriëlse en Melvin Loggies, verkrijgbaar Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Spanje en Zuid-Korea. Daar moeten meer landen bij gaan komen om de duurzame impact verder te vergroten, aldus het bedrijf. Maar eerst wordt er gekeken naar groei in Zwitserland waar het merk onlangs is geïntroduceerd. In 2021 lag Seepje bij 6.000 verkooppunten en haalde het een omzet van 4,8 miljoen euro.

Het geld wordt niet alleen ingezet om de groeidoelstellingen van 50 procent op jaarbasis te halen. Seepje wil ook stappen zetten op het gebied van transparantie, rapportage en impactmetingen. Daarmee moet de duurzame impact nog verder vergroot worden. De zeep- en wasmiddelenfabrikant spoort andere bedrijven aan dit ook te doen.
 

Gerelateerde artikelen