23 miljoen euro groeikapitaal voor Naïf

Groeigeld voor maker van duurzame verzorgingsproducten voor kinderen.

Naïf heeft 23 miljoen euro opgehaald bij de Europese impact-investeerder Future Business Partnership (FBP). Oprichters Sjoerd Trompetter en Jochem Hes willen met het geld doorgroeien, ook in nieuwe markten, en nieuwe producten ontwikkelen.

Naïf werd in 2014 opgericht door Jochem Hes en Sjoerd Trompetter, toen zij zelf vader werden en volgens een persbericht ‘letterlijk met hun handen in de babyproducten zaten’. Ze beseften dat babyverzorging vol ingrediënten zat die je eigenlijk niet op je baby wilde smeren. Ze besloten hoogwaardige producten te ontwikkelen om ouders te ondersteunen in de eerste levensfase van hun kinderen.

Met succes; het bedrijf heeft in totaal miljoenen producten verkocht, het assortiment uitgebreid naar 50 producten, inmiddels actief in tien landen, een team van 35 professionals opgebouwd, en de omzet in de afgelopen vier jaar vertienvoudigd.

De nieuwe investeerder koopt DOEN Participaties uit. Dat was in 2019 ingestapt.

Gerelateerde artikelen