1,5 miljoen euro voor A.I.-opzegservice Closure

Investeerders Borski Fund en Rabobank investeren samen 1,5 miljoen euro in Closure. 

De Rotterdamse scale-up Closure ontzorgt families na het overlijden van een dierbare door het beëindigen of overzetten van doorlopende abonnementen. 

Een overleden persoon heeft gemiddeld meer dan 30 contracten, rekeningen en abonnementen, variërend van bankrekeningen en verzekeringen tot goede doelen en sociale media. Door onze "abonnementencultuur" neemt dit aantal snel toe. Closure ontzorgt de erfgenamen van de overledene door te fungeren als één aanspreekpunt tussen erfgenamen en organisaties. Erfgenamen geven aan bij welke bedrijven abonnementen beëindigd of overgenomen moeten worden en Closure voert deze verzoeken uit. Via een wekelijkse update en een persoonlijk dashboard blijft de erfgenaam op elk moment op de hoogte van de voortgang. "Door verschillende machine learning-technieken toe te passen, kan één enkele medewerker nu honderden verzoeken per dag afhandelen. We ontzorgen niet alleen erfgenamen, maar helpen organisaties ook om de afhandeling van een overlijdensmelding soepel en minder arbeidsintensief te laten verlopen want de klantenservice van bedrijven groeit vaak niet evenredig mee met het klantenbestand" aldus Bart Verhaegh, CTO van Closure. 

Naast Borski Fund en Rabobank doen ook aandeelhouders van het eerste uur Kees Jan Rietveld, Lex Geerdes en Wiegertje Groenveld mee in deze tweede investeringsronde. Deze investering zal vooral gebruikt worden voor het uitbreiden van het team en de uitrol naar andere Europese landen. 

Closure werkt met meer dan 200 uitvaartondernemers en tal van abonnement aanbieders zoals: T-Mobile, Unicef, Interpolis, OV-Chipkaart, Knab. Dat aantal zal blijven groeien. Closure heeft een vergunning verkregen van de Autoriteit Financiële Markten om ook contracten van financiële instellingen te beëindigen of over te zetten.
 

Gerelateerde artikelen