75 miljoen euro voor Moss

Moss, een 'all-in-one spend management platform', heeft €75 miljoen opgehaald tijdens een Series B-financieringsronde. 

Een half jaar na de Series A Extension-ronde met onder andere Peter Thiels VC Valar Ventures, heeft Moss nu ook Tiger Global en A-Star achter zich gekregen. 

De startup zet hiermee in minder dan tweeënhalf jaar na de officiële oprichting koers naar unicorn-status: de waarde van de onderneming wordt nu geschat op een half miljard euro.

De FinTech startup ging midden 2020 de Duitse markt op met een zakelijke creditcard voor mkb’s, startups en techbedrijven. Intussen is het product aanzienlijk uitgebreid met een 'holistische oplossing' voor uitgavenbeheer. De combinatie van de slimme zakelijke betaalkaarten, het digitale factuurbeheer en de naadloze aansluiting op bestaande boekhoudprogramma’s, blijkt een succesformule. Ondernemingen zoals TicketSwap, Naduvi en O My Bag beheren hun uitgaven al met de totaaloplossing van Moss.

Vanuit het kantoor in Amsterdam lanceerde Moss op 1 november 2021 in Nederland onder leiding van David Soos, Country Manager Nederland. In minder dan drie maanden groeide het lokale team uit tot 25 medewerkers. De komende maanden wil Moss naar Groot-Brittannië, waarna andere landen vóór het einde van het jaar moeten volgen.

Naast het betreden van nieuwe markten, plannen oprichters Ante Spittler, Anton Rummel, Ferdinand Meyer en Stephan Haslebacher nog meer technische innovaties. Een hiervan is een totaaloplossing voor het plannen en voorspellen van liquiditeit. Het doel is een allesomvattend platform te creëren waarin alle functies en gegevens met elkaar zijn verbonden, maar ook los van elkaar kunnen worden gebruikt.

Gerelateerde artikelen